8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،

R نحوه درخواست استفاده از فیبر نوری

 درحال حاضر برای ارتباط بین شهری ؛ ارتباطات بین مراكز شهری و اخیرا ارتباط بین مراكز شهری تا كافوهای مراكز شهری مورد استفاده قرار می گیرد و فعلا برای مشتركین مورداستفاده قرار نمی گیرد.ضمن اینکه کاربرد فیبر نوری در VOICE بسیار وسیع می باشد.

 

 

R چگونگی رفع ایرادات و نقایص خطوط فیبرنوری :

 در صورت بروز مشكل ؛ این خطوط با دستگاه خاصی تست شده و محل قطعی بوسیله دستگاهی بنام فیوژن به هم متصل می شود .

 

 

R برای اخذ رمز PUK , PIN چگونه اقدام شود و نحوه وارد كردن آن به گوشی چگونه است ؟

رمز PUK , PIN هردو در شناسنامه تلفن همراه ثبت شده است كه با برداشتن قسمت قلع اندود شده در پشت سیم كارت میتوان شماره 4 رقمی pin و شماره 8 رقمی puk را در قسمتی كه پیغام Inter pin یا Inter puk داده است وارد نمود .

 

 

R برای پیگیری گوشی های مفقودی و سرقتی چگونه اقدام شود ؟

مشترکینی که گوشی تلفن همراه آنان مفقود شده و یا به سرقت می رود می توانند با مراجعه و ارائه شماره سریال 15 رقمی گوشی خود (شماره MIMI) به نزدیکترین دادسرا یا کلانتری و یا اداره آگاهی، درخواست ردیابی گوشی همراه خود را بنمایند. نامه صادره توسط مراجع فوق در تهران به اداره مشترکین مرکزی تلفن همراه واقع در میدان ونک خیابان ونک پلاک 38 و در استان ها نیز به امور مشترکین تلفن همراه ارسال و ادارات مذبور موظف به ارائه پاسخ می باشند .

 

 

R SMS چیست و نحوه ی استفاده از آن چگونه می باشد ؟

همان پیام كوتاه نوشتاری یا text می باشد و حداكثر 164 كاراكتر است دریافت آن برای همه آزاد و جهت ارسال همه مشترکین بدون مراجعه این سرویس برایشان فعال میباشد و هزینه وصل اولیه حذف شده است . ضمنا عدد 9891100500+ را در قسمت center number گوشی خود وارد نمایید .

 

 

R هزینه های فعال سازی و استفاده ا ز SMS چقدر است ؟

هزینه وصل این سرویس رایگان میباشد و هزینه ارسال فارسی 89 ریال و لاتین 222 ریال میباشد.

 

R VMS چیست و نحوه ی استفاده از آن چگونه می باشد ؟

همان صندوق پیغام های صوتی است . برای درخواست آن مالك با همراه داشتن شناسنامه تلفن همراه و كارت شناسائی به یكی از دفاتر مراجعه كند ؛ ضمن اینكه عدد 09912 را در قسمت Voice Mail Number گوشی خود وارد نماید دریافت این پیام فقط برای خط كسانی است كه مجهز به این سرویس است ولی همه قادر به ارسال هستند .

برای ارسال پیام صوتی از تلفن همراه می توان با گرفتن 09912 ابتدای شماره مشترك مستقیما وارد Box صوتی وی شدولی از تلفن ثابت زمانی امكان ارسال پیام است كه شماره موردنظر روی 09912 Divert شده باشد .

 

برای Divert می بایست یكی از حالتهای انتقال را از گوشی خود انتخاب نماید كه ازاین پس با توجه به شرایط Divert هر كس با او تماس بگیرد به Box صوتی او منتقل می شود .

 

 

R هزینه های فعال سازی و استفاده ا ز VMS چقدر است ؟

هزینه فعال سازی آن 20000ریال است كه یك بار و در صورتحساب درج می شود و ارسال هر پیام معادل نرخ مكالمه با تلفن همراه است .

 

 

R كدهای خدمات ویژه مندرج در قبوض تلفن همراه هركدام مربوط به چیست ؟

مكالمات سه نفره     كد51

نمایشگر                 كد54

عدم نمایشگر          كد55

محدودیت مكالمه     كد56

فاكس                    كد57

دیتا                       كد58

وصل SMS              كد41= رایگان

وصلVMS               كد42

 

 

R آیا برای نام و آدرس مشتركین تلفن همراه بانك اطلاعاتی وجود دارد؟

خیر - تلفن همراه بانك اطلاعاتی ندارد .

 

R شكایت و پیگیری مزاحمین تلفن همراه چگونه باید اقدام شود ؟

آن دسته از مشترکین تلفن همراه که مزاحم تلفنی (ثابت یا همراه) دارند می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه تلفن همراه و شناسنامه سجلی خود به یكی از دفاتر خدمات مشتركین تلفن همراه مراجعه نمایند.

الف – تهران – میدان ونک، خیابان ونک – برج همراه – طبقه 12 – اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار.

ب- کرج – شاهین ویلا – میدان امام حسین (ع) جنب اداره برق ، اداره مشترکین منطقه 5.

ج- شهر ری – جاده قم – ابتدای خیابان شهید غیبی – مخابرات شهید منتظری

تمامی مراکز مشتریکن دولتی این کار را انجام می دهند .

 

 

R مبلغ آبونمان تلفن همراه چقدر است ؟

مبلغ آبونمان ؛ ماهیانه 6300 ریال می باشد كه به صورت دوره ای ( دو ماهه ) 12600 ریال در قبوض درج می شود .

 

 

R اقدامات لازم جهت تعویض سیم كارت سوخته چیست ؟

مالك یا وكیل قانونی وی ؛ با مراجعه به دفاتر خدمات مشتركان تلفن همراه با در دست داشتن مدارك شناسائی ؛اعم از ( شناسنامه یا كارت شناسائی معتبر) و شناسنامه تلفن همراه یا آخرین قبض پرداختی که نام مالک در آن درج شده باشد و پرداخت قبض الزامی میباشد. می تواند برای تعویض سیم كارت سوخته یا معیوب اقدام كند .

ضمنا مبلغ 000-50 ریال روی اولین قبض بعد از تعویض سیم كارت مشترك منظور خواهد شد .

 

 

R چنانچه بعد از تعویض سیم كارت سوخته مشكل وجود داشت چه اقدامی شود ؟

اگر حداكثر ظرف 48 ساعت اداری مشكل برطرف نشد مجددا باید از طریق دفاتر پیگیری شود .

 

R اقدام لازم برای سیم كارت مفقودی چیست ؟

مالك با همراه داشتن كارت شناسائی و آخرین قبض پرداختی به دفاتر خدمات مشتركان تلفن همراه مراجعه كند تا حداكثر ظرف 24 ساعت اداری سیم كارت قطع شود .

ضمنا مشترکینی که سیم کارت خود را مفقود می نمایند می بایست بلافاصله با مراجعه به نزدیکترین امور مشترکین و یا دفاتر خدمات ارتباطی تلفن همراه، نسبت به سوزاندن سیم کارت مفقودی و اخذ سیم کارت جدید با در دست داشتن اصل و تصویر سند تلفن همراه یا صورت حساب مشترک که نام مشترک در آن درج شده باشد الزامی است . (قبض تلفن همراه نیز باید پرداخت شده باشد) اقدام نمایند.

 

 

R مشترك جهت دریافت مجدد سیم كارت مفقودی به كجا باید مراجعه كند و هزینه ی آن چقدر است ؟

مدارک مورد نیاز : مالک با همراه داشتند کارت شناسایی معتبر و اصل و تصویر شناسنامه تلفن همراه یا صورت حساب که در آن نام مشترک درج شده باشد و آخرین قبض پرداختی و در صورت وكالتی بودن با سپردن تعهد و ارائه ی مدارك تغییر نام ( ظرف 10 روز امكان پذیر است ) به دفاتر خدمات مشتركان تلفن همراه مراجعه كند .ضمنا برای تحویل سیم كارت جدید ؛ سه روز فرصت دارید ؛ در غیر این صورت به طور خودكار تلفن وصل می شود . در ضمن هزینه ی آن 000-50 ریال است كه در صورتحساب اعمال خواهد شد .

 

 

R نرخ مكالمات تلفن همراه چگونه است ؟

نرخ یك دقیقه مكالمه شهری تلفن های همراه به همراه به ثابت و بالعكس :

از ساعت 8 صبح تا 21 همراه به همراه و همراه به ثابت و بالعکس 10 پالس در دقیقه 447 ریال

و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی همراه به همراه و همراه به ثابت و بالعکس 8 پالس در دقیقه 358 ریال

 

نرخ یك دقیقه مكالمه به سایر نقاط از تلفن های همراه به همراه به ثابت و بالعكس :

از ساعت 8 صبح تا 21 همراه به همراه و همراه به ثابت و بالعکس 17 پالس دردقیقه 760 ریال

از ساعت 21 تا 8 صبح همراه به ثابت وبالعكس و همراه به همراه 12 پالس دردقیقه 536 ریال

و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی همراه به ثابت وبالعكس و همراه به همراه 12 پالس در دقیقه 536 ریال

 

R اگر قبل از تحویل سیم كارت برای مشترك صورتحساب صادر شود مشترك باید چه اقدامی انجام دهد؟

چنانچه مشخصات مشترك در قبض صحیح باشد و سیم كارتی اخذ نگردیده باشد مشترك باید به همراه قبض دریافتی به یكی از ادارات دولتی مراجعه كند و در صورتیكه مشخصات مندرج در قبض اشتباه باشد برای مشترك مشكلی ایجاد نمی كند و مشترك می تواند با مراجعه به منطقه پستی و یا انداختن قبض در صندوق پستی اشتباه بودن آدرس را اعلام كند.

 

 

R در صورتیكه صورتحساب مشترك به دست وی نرسد چه اقدامی باید انجام دهد؟

مشترك ابتدا با شناسنامه تلفن همراه و كارت شناسایی به یكی از مراکز مشتركین دولتی مراجعه نماید ؛ آدرس و كد پستی خود را چك كند در صورتیكه آدرس و كدپستی صحیح باشد مشترك به منطقه پستی محل سكونت راهنمایی می گردد و یا به شماره تلفن 88112690 روابط عمومی شركت پست باید تماس بگیرد ضمنا فرمهایی نیز تهیه شده كه از طریق دفاتر مشخصات اعلام شده چنانچه در رایانه صحیح ثبت شده باشد در فرم درج گردیده و به اداره پست طی نامه ای اعلام می گردد.

 

 

R اگر برای مشتركی دو قبض صادر شود مشترك چه اقدامی باید انجام دهد؟‌

در صورتیكه برای مشترك دو قبض صادر شود مشترك موظف به پرداخت یك قبض در مهلت مقرر می باشد.

 

R در صورتیكه مشترك سهوا صورتحساب مشترك دیگری را پرداخت نماید مشترك چگونه باید این مشكل را پیگیری كند؟

اگر یکی از شماره ها فرق داشته باشد به عنوان مثال 09125347172 ولی شماره 09125347171 را پرداخت کرده باشد . مشترك باید با صورتحسابی كه اشتباها پرداخت شده به یكی از ادارات دولتی مراجعه نماید تا نسبت به بستانكاری در دوره های آتی اقدام لازم صورت گیرد.

 

 

R در چه شرایطی مشترك می تواند صورتحساب خود را تقسیط كند؟

چنانچه صورتحساب مشترك بیشتر از 300000 تومان باشد مشترك می تواند جهت قسطی كردن صورتحساب به همراه شناسنامه تلفن همراه – كارت شناسایی – دسته چك به آدرس میدان ونک خیابان ونک پلاک 38 اداره کل مشترکین تلفن همراه واحد تقسیط آبونمان مراجعه نماید.

 

 

R مشترك برای گرفتن ریز مكالمات خود باید چه اقدامی كند؟

مشترك باید با ارایه شناسنامه تلفن همراه – آخرین قبض پرداختی و مدرك شناسایی خود مالك به یكی از دفاتر مراجعه كند و جهت گرفتن ریز مكالمات اقدام نماید. در ضمن ریز مکالمات تحت هیچ شرایطی به غیر مالک مراکز مشترکین دولتی و مراکز مخابرات تلفن ثابت منتخب و .... داده نمیشود.

 

 

R دلیل تكرار بدهی در قبوض چیست ؟

تكرار بدهی در قبض به چند دلیل می تواند باشد : 1- پرداخت قبض بعد از مهلت مقرر 2-عدم پرداخت قبض 3 – تاخیر یا عدم ارسال قبض پرداختی توسط بانك مربوطه به شركت ارتباطات سیار در موعد مقرر 4 – تاخیر در پاسخ قبوض

 

 

R برای نقل و انتقال تلفن همراه مشتركین چه اقداماتی باید انجام دهند؟

برای نقل و انتقال تلفن همراه خریدار و فروشنده باید به یكی از دفاترخدمات امور مشتركین مراجعه كنند و با ارایه مدارك (شناسنامه تلفن همراه – شناسنامه خریدار و فروشنده – آخرین قبض پرداختی ) نقل و انتقال انجام می گیرد ضمنا هزینه نقل و انتقال (50 هزار ریال) در اولین قبض محاسبه می شود.

 

 

R در صورتیكه تلفن همراه به درون آب بیفتد باید چه اقداماتی انجام داد؟

اگر گوشی تلفن همراه – درون آب بیفتد ابتدا بعد از اینكه گوشی را از آب درآوردید باطری تلفن همراه را از دستگاه در آورده سپس سیم كارت را از دستگاه تلفن همراه خارج كنید و دستگاه تلفن را به صورت ایستگاه در مقابل پنكه یا سشوار قرار دهید تا كاملا خشك شود و در صورت عدم كارایی به نزدیكترین نمایندگی مجاز مراجعه شود .

 

 

R مشتركین برای تعویض آدرس باید چه اقدامی انجام دهند؟

مشتركین برای تعویض آدرس باید به یكی از دفاتر خدمات امور مشتركین مراجعه كنند و آدرس و كدپستی درست و جدید را ارایه نمایند

 

 

R اگر در شناسنامه اشتباهی وجود داشته باشدمشترك باید به كجا مراجعه كند؟

مشترك باید با اصل شناسنامه تلفن همراه و كارت شناسایی به یكی از مراکز مشتركین دولتی مراجعه كند و در آنجا نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

 

 

R اگر كسی به صورت وكالتی سیم كارتی را خریداری كرده باشد چگونه می تواند سیم كارت را به صورت قطعی به نام خود كند؟‌

در چنین مواردی شخص باید از دفترخانه رسمی یک برگه استعلام دریافت کرده با اصل وكالتنامه كپی برابر اصل آن و كارت شناسایی و شناسنامه تلفن همراه به یكی از دفاتر امور مشتركین مراجعه كند تا مراحل نقل و انتقال را انجام دهد.

 

 

R در صورتیكه قبض پرداخت شده باشد و در قبض جدید تكرار بدهی داشته باشد مشترك باید چه اقدامی انجام دهد؟

قبض پرداختی و قبضی كه جدید آمده به علاوه كارت شناسایی به یكی از دفاتر امور مشتركین مراجعه كند تا نسبت به اصلاح قبض اقدام شود.

 

 

R اگر مشتركی در مورد نحوه محاسبه هزینه ها و آبونمان تلفن همراه خود شكایتی داشته باشد باید به كجا مراجعه كند؟

ابتدا مشترك می تواند به همراه شناسنامه تلفن همراه و كارت شناسایی و آخرین قبض تلفن همراه به یكی از مراكز دولتی تلفن همراه مراجعه كند و به واحد رسیدگی به شكایات آن اداره اعتراض كتبی خود را اعلام نماید و در صورت قانع نشدن مشترك می تواند به بازرسی شركت ارتباطات سیار واقع در خیابان ونك – پلاک 38.

 

 

R مفهوم پیام های شنیداری

- مشترك مورد نظر در دسترس نمی باشد : مشترك در جایی است كه تحت پوشش شبكه نمی باشد یا شبكه پرترافیك است .

- شماره مشترك مورد نظر در شبكه موجود نمی باشد : شماره مورد نظر در شبکه تعریف نشد یا تخلیه شده و یا Divert ناقص انجام شده است .

- كد شماره مشترك تغییر كرده است با 118 تماس بگیرید : ممكن است Divert ناقص انجام شده باشد و در برخی از موارد اختلال در شبكه می تواند باشد .

 

 

R مفهوم پیامهای صفحه نمایشگر

Insert simcart: سیم كارت را داخل دستگاه قراردهید و یا دستگاه فاقد سیم كارت می باشد.

Network busy : شبكه اشغال و پرترافیك است .

Sim missing : گوشی تلفن همراه سیم كارت را نمی تواند شناسایی كند .

Check subscriber : سیم كارت قطع است .

Card rejected : سیم كارت مربوطه سوخته است

:PUK سیم كارت قفل كرده است

No access : به شبكه دسترسی پیدا نمی كند

Limited service: سرویس مشخصی بر روی گوشی فعال شده كه مكالمات را محدود می كند

No network coverage : در نقطه ی كور می باشد

Card contact block : سیم كارت مربوطه با گوشی سازگاری ندارد

Card error : سیم كارت خراب بوده یادرآن گوشی كارنمی كند

در هنگام ارسال پیام كوتاه Check operator service : سرویس SMS برای مركز HLR معرفی نشده است .

در هنگام ارسال پیام كوتاه pending : پیغام معلق است .

در هنگام دریافت پیام كوتاه Out off memory simcart : inbox پر شده است و باید خالی شود .

عدم نمایشگر ID WATH LED : كسی كه با شما تماس گرفته سرویس گارد یا عدم دارد كه شماره ایشان روی نمایشگر نمی افتد.

 

 

R چه شماره هایی برای نمایندگی های گوشی تلفن همراه اعلام شده است ؟

1-سامسونگ – پارس قائم 8735050 8 و 11-88738510

2-زیمنس – پارس پردیس 7-88323285

3-سونی اریكسون 88286666

4 -صاایران

5- نوكیا 9-88723571 و 22261769 و88718760

6- اریكسون 1-88064920

7-سونی 66495677

 

 

R کدام کشورها دارای قرارداد رومینگ هستند؟

به قسمت تعرفه ها > رومینگ بین الملل سایت مراجعه کنید.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:سوالات, متداول,شرکت,مخابرات, ایران,
ارسال توسط رحیمیان