8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از برنامه‌ریزی برای استخدام ۱۰ هزار ناظر کشاورزی خبر داد و گفت: ۸۰ درصد شاغلان بخش کشاورزی کم‌سواد و بی‌سواد هستند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، محسن موحدیان عطار رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۱۴ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: حجم منابع تولید در بخش کشاورزی ۳۰۰ میلیون تن است که از اول انقلاب تاکنون بیش از ۳ برابر شده است.
وی افزود: یکی از الزامات توسعه در بخش کشاورزی توجه به منابع انسانی فرهیخته، با توان و دارای مهارت است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تأکید بر توجه به بخش سرمایه و ایجاد زیرساخت‌های توسعه کشاورزی توسط دولت و نیز همکاری بخش خصوصی تصریح کرد: از دیگر مباحث جدی در عرصه کشاورزی، استفاده از دانش و تکنولوژی است و سالانه در این بخش ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود، اما از این ظرفیت به درستی بهره‌مند نمی‌شویم.
وی تأکید کرد: در این بخش باید توان رقابت‌پذیری ایجاد کرد و یکی از برنامه‌های سازمان نیز به عنوان یک تشکل غیردولتی در بخش حرفه‌ای کشاورزی که متشکل از دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست بوده، توجه به این موضوع است.
به گفته وی، بیش از ۴ میلیون و ۳۳۲ هزار بهره‌بردار و شاغل در بخش کشاورزی وجود دارند که ۸۰ درصد آنها بی‌سواد و کم‌سواد هستند و ۱۷ درصد آنها در مقطع راهنمایی و متوسطه، ۹ درصد رشته‌های غیرمرتبط با کشاورزی و تنها یک درصد فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی هستند.
موحدیان عطار با اشاره به آموزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره‌های کارورزی بخش کشاورزی بیان داشت: بیش از یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۴۸ نفر روز آموزش در قالب ۷ هزار و ۵۲ دوره مورد بازآموزی و نوآموزی قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: ۳۰ هزار نفر در سال در مراکز دانشگاهی و آموزشی برای بخش کشاورزی تربیت می‌شوند، اما بیشتر آموزش‌ها تئوری بوده و به همین دلیل بسیاری از آنها نمی‌توانند جذب فعالیت‌های کشاورزی شوند.
موحدیان عطار با اشاره به اینکه ۶ هزار شرکت و ۶۰ هزار کارشناس در روستاها به ارائه خدمات به کشاورزان مشغول هستند، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار بیکار تحصیلکرده بخش کشاورزی، اکنون در این سازمان ثبت‌نام کرده که بسیاری از آنها نیاز به آموزش‌های مهارتی و فنی دارند.
وی تصریح کرد: طرح استخدام ناظرین محصولات کشاورزی که از طریق مجلس انجام شد در حال اجرایی شدن است و بر این اساس ۱۰ هزار نفر ناظر از طریق ثبت‌نام در نرم‌افزار مربوطه جهاد کشاورزی، می‌توانند پس از بررسی مدارک طبق ضوابط، جذب این بخش شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:استخدام ۱۰ هزار ناظر کشاورزی در کشور,
ارسال توسط رحیمیان