8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان نهضت سوادآموزي با اشاره به استخدام بدون آزمون 4 هزار نفر از آموزشياران داراي 60 ماه سابقه در آينده، گفت: اطلاعيه آزمون استخدامي آموزشياراني كه داراي سابقه "غيرمستمر " هستند، در هفته آينده منتشر مي‌شود.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، علي باقرزاده امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه در خصوص تعيين تكليف آموزشياران نهضت سوادآموزي، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در نامه پنجم دي‌ماه 89 به وزير آموزش و پرورش و رئيس وقت سازمان، علاوه بر تأكيد بر ريشه‌كني بي‌سوادي جمعيت 10 تا 49 سال كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه، بر تعيين تكليف آموزشياران فعلي اين سازمان نيز تأكيد كرده‌اند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 39 هزار و 200 نفر از آموزشياران نهضت سوادآموزي از لحاظ استخدامي تعيين تكليف نشده‌اند، عنوان كرد: عده‌اي از اين افراد مشمول ماده 6 اساسنامه نهضت سوادآموزي هستند كه بر اساس اين ماده مقرر شده بود تا آموزشياران داراي مدرك "ديپلم " و با 60 ماه سابقه كار، استخدام شوند اما بعدها بر اساس ماده 6 مكرر اين اساسنامه مدرك ديپلم ناكافي اعلام و "فوق‌ديپلم " لازم اعلام شد اما در نهايت هر دو ماده مذكور در تاريخ 8 آبان 80 لغو شد.

*امكان استخدام آموزشياران ديپلمه وجود ندارد

باقرزاده ادامه داد: 7 هزار و 124 نفر از كساني كه تا پيش از 8 آبان 80 آموزشيار نهضت بوده و 60 ماه سابقه داشته و نيز داراي مدرك "كارداني و كارشناسي " بوده‌اند، در سال گذشته استخدام شده‌‌اند.

وي اظهار داشت: قانون در حال حاضر درباره افرادي نيز كه داراي مدرك "ديپلم و پايين‌تر " از آن هستند و قبل از سال 80 در نهضت سوادآموزي به كارگيري شده‌اند، بحثي را مطرح نكرده است و امكان استخدام آنها با هر سابقه‌اي كه داشته باشند، وجود ندارد اما در صورتي كه مدرك "كارداني يا كارشناسي " بگيرند، ظرفيت قانوني براي استخدام آنها باز خواهد بود.

* تعيين تكليف 7 هزار آموزشيار در مصوبه مهر 88 مجلس؛ 3 هزار نفر پارسال استخدام شدند

باقرزاده در ادامه با اشاره به گروه دوم از آموزشياران تعيين تكليف نشده‌، گفت: اين افراد پس از سال 80 در نهضت سوادآموزي به‌كار گرفته شدند و در نهايت در ماده 5 قانون تعيين تكليف آموزشياران نهضت سوادآموزي و معلمان حق‌التدريس مصوب 15 مهر 88 تعيين تكليف شد‌ه‌اند.

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي ادامه داد: براساس اين ماده مقرر شد تا 7 هزار نفر از اين افراد كه داراي 60 ماه سابقه كار هستند، با اولويت «سنوات خدمتي، مدرك تحصيلي و رشته تحصيلي» بدون آزمون و در طي 5 سال استخدام شوند كه بر اين اساس 3 هزار نفر از آنها سال گذشته استخدام شدند و 4 هزار نفر باقيمانده نيز در اولويت استخدام قرار دارند.

وي اظهار داشت: گروهي از آموزشياران مشمول ماده 16 قانون مصوب 15 مهر 88 بوده و افرادي هستند كه در سال تحصيلي 89 ـ 88 به صورت "معلم شركتي " بوده و همزمان و پيش از آن، "آموزشيار " نيز بوده‌اند كه اين افراد اگر شرايط ماده 5 اين قانون را داشته باشند، بدون آزمون در اولويت استخدام قرار مي‌گيرند.

* انتشار اطلاعيه آزمون استخدامي آموزشياران نهضت تا هفته آينده

باقرزاده با اشاره به ماده 17 اين قانون گفت: كساني كه قبلاً به طور "غيرمستمر " با نهضت سوادآموزي همكاري داشته‌اند، بايد در آزمون استخدامي شركت كرده و در صورت پذيرش در اولويت استخدام قرار گيرند كه پس از پذيرش آنها در آزمون، بانك اطلاعات نيروي انساني متشكل از اسامي آنها تهيه مي‌شود؛ همچنين شرايط و اطلاعيه آزمون استخدامي آنها نيز حداكثر تا هفته آينده منتشر خواهد شد.

وي با بيان اينكه از مجموع 100 امتياز اين آزمون، 70 امتياز از "نمره كتبي " و 30 امتياز از "سنوات كاري " لحاظ مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين افراد با شركت در آزمون استخدامي، به ازاي هر سال سابقه فعاليت، 5 امتياز دريافت خواهند كرد.

* امكان انعقاد قرارداد "كارمعين " با آموزشياران ديپلمه

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي افزود: 7 هزار و 700 نفر از جمعيت 39 هزار و 200 نفري آموزشياران تعيين تكليف نشده، داراي ديپلم و يا مدرك زيرديپلم بوده و يا دانشجوي كارداني و كارشناسي هستند كه مدرك رسمي آنها "ديپلم " محسوب مي‌شود؛ براي اين افراد وزارت آموزش و پرورش اين فرصت را فراهم كرده است كه استفاده از آن «اختياري» است و مي‌توانند به صورت «قرارداد كارمعين» در كارهاي خدماتي و اداري آموزش و پرورش مشغول به فعاليت شوند و اگر مايل به اين كار نيستند مي‌توانند به شيوه فعلي آموزشيار باقي بمانند تا قانون تكليف آنها را معين كند.

باقرزاده تأكيد كرد: به نظر ما تعيين تكليف اين افراد به صورت استخدام رسمي بسيار بعيد خواهد بود، بنابراين پيشنهاد مي‌كنيم كه از اين فرصت حداكثر تا پايان فرودين 90 استفاده كنند، چرا كه تنها تا اين تاريخ امكان انعقاد قرارداد كارمعين با دستگاه‌ها وجود دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط رحیمیان