8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ،سرهنگ پاسدار حجت اله واعظی نژاد “معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ” در مصاحبه ای اختصاصی با در خصوص معافیت قهرمانان ورزشی به خبرنگار ما گفت : معافیت قهرمانان ورزشی شامل “قهرمانان ورزشی ” و “فرزندان قهرمانان پارا المپیکی ” میشود .
سرهنگ واعظی نژاد درتشریح معافیت قهرمانان ورزشی بیان داشت : قهرمانان “بازیهای المپیک تابستانی و زمستانی” شامل نفرات اول تا سوم در ۲۷ رشته ورزشی ، قهرمانان اول و دوم “مسابقات قهرمانی جهان ” در ۳۴ رشته ورزشی ، نفرات اول “بازیهای آسیایی تابستانی و زمستانی” در ۳۹ رشته ورزشی ، در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند .
وی همچنین افزود : ورزشکاران موفق به کسب مقام اول تا سوم ” مسابقات جام جهانی ” فوتبال ،بسکتبال ، والیبال نیز از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند .
معاون مشمولان و امور معافیت ها در ادامه تاکید کرد : قهرمانان یاد شده ، با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستادکل نیروهای مسلح پس ازطی دوره آموزش نظامی ، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

این مقام مسئول سازمان وظیفه عمومی ناجا با عنوان اینکه ، یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی که عناوین اول یا دوم و یا سوم را در “بازیهای پارالمپیک تابستانی و زمستانی “کسب کرده باشند با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستادکل نیروهای مسلح پس از طی دوره آموزش نظامی ، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.
واعظی نژاد خاطر نشان کرد : ورزشکارانی که حین خدمت دوره ضرورت موفق به کسب عناوین قهرمانی شده اند میتوانند از معافیت مذکور برخوردار شوند .
وی در ادامه افزود : ورزشکاران و فرزندان قهرمانان پارالمپیک که در گذشته (پیش از تصویب قانون) عناوین قهرمانی را کسب نموده باشند نیز در شمول این معافیت قرار می گیرند.
سرهنگ واعظی نژاد تصریح کرد : فرزندان قهرمانان پارالمپیک موضوع این ابلاغیه در صورتی در شمول معافیت قرار می گیرند که پدر آنان (قهرمان پارالمپیک) قبلاً به دلیل نقص عضو از خدمت دوره ضرورت معاف شده و یا به دلیل نقص عضو دارای شرایط معافیت باشد. چنانچه قهرمان پارالمپیک از سایر معافیت ها غیر از معافیت پزشکی استفاده کرده لیکن به دلیل نقص عضو، شرایط معافیت پزشکی را نیز داشته باشد، فرزند وی در شمول معافیت قرار می گیرد.
وی در ادامه اذعان داشت : معافیت “فرزندان قهرمانان پاراالمپیکی ” فقط به یکی از فرزندان قهرمان پارالمپیک و صرفاً برای یک بار تعلق می گیرد.بنابراین چنانچه قهرمان پارالمپیک دارای عناوین قهرمانی متعدد در چند بازی پارالمپیک باشد موجب معافیت سایر فرزندان وی نخواهد شد.
معاون مشمولان و امور معافیت ها گفت : غیبت قهرمانان و “فرزندان قهرمانان پاراالمپیکی ” مانع از بهره مندی آنان از معافیت نمی شود و افزود : مشمولانی که از معافیت مذکور بهره مند می شوند می بایست همانند سایر مشمولان معاف از خدمت، نسبت به پرداخت
تعرفه های قانونی از جمله تعرفه صدور کارت معافیت مطابق مدرک تحصیلی مربوط اقدام نمایند۰
وی با اشاره به اینکه ، مشمولانی که دوره آموزش تکمیلی بسیج را در نیروی مقاومت بسیج گذرانده و دارای گواهی مربوط به این دوره باشند نیازی به طی دوره آموزش نظامی نداشته و از کارت معافیت برخوردار خواهند شد.
واعظی نژاد همچنین اظهار داشت : مشمولانی که به دلیل بیماری یا نقص عضو با تشخیص شورای پزشکی مرکز وظیفه عمومی تهران بزرگ قادر به گذراندن دوره آموزش نظامی نباشند(یعنی بیماری آنان درحدمعافیت دایم باشد) از آموزش نظامی معاف خواهند بودومشمولانی که بیماری آنان درحدمعاف از رزم باشد، دوره آموزش نظامی را همانند مشمولان معاف از رزم طی خواهند کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:آخرین تغییرات قانون معافیت ها سال 93,
ارسال توسط رحیمیان