8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،
دکتر «سیدحسن هاشمی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی ایرنا افزود: در واقع دولت در هیچ بخشی اجازه استخدام ندارد که دلیل هم دارد و آن استخدام هایی است که در گذشته صورت گرفته است.

وی درمورد جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی گفت: برای این کار حداقل می توانیم سه کار انجام دهیم که بکارگیری دانشجویان پرستاری در بیمارستان ها از جمله این اقدامات است.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین آندسته از پرستاران که دوران طرح خود را می گذرانند می توانند در صورت تمایل، خدمت خود را ادامه دهند و همچنین چند هزار پرستار نیز در قالب شرکتی به جمع نیروهای انسانی اضافه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هر چند وزارت بهداشت تلاش می کند که طرح تحول نظام سلامت را با قدرت اجرا کند، اما کمبود نیروی انسانی در اجرای این طرح از معضلاتی است که روسای دانشگاه های علوم پزشکی و در پی آن روسای بیمارستان های دانشگاهی دولتی با آن دست به گریبانند.

بیمارستان های دانشگاهی دولتی با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت، با افزایش مراجعان مواجه شده اند که به نظر می رسد نیروی انسانی موجود در این بیمارستان ها در اکثر مواقع نمی تواند جوابگوی این حجم زیاد متقاضیان باشد و امکان دارد در خدمات رسانی اختلالاتی وجود داشته باشد که طبیعی است.

طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت 93 در سراسر کشور آغاز شد.

در مراحل اول آن سه برنامه اساسی برای ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی به اجرا درآمد که شامل کاهش پرداخت از جیب مردم برای خدمات بستری به میزان 10 درصد کل این هزینه ها برای شهرها و پرداخت پنج درصد هزینه ها برای بیمه های روستایی، بهبود کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی و رایگان شدن زایمان طبیعی در مراکز دولتی است.

مرحله دوم این طرح شامل ماندگاری و استقرار پزشکان متخصص در مناطق محروم و حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های وابسته در وزارت بهداشت است که از اول خرداد اجرایی شد و در زمان حاضر در حال تکمیل است.

مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت نیز از نیمه خرداد ماه با اجرای ارتقای کیفیت ویزیت در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت شروع شده است.

در این بسته های حمایتی از مرحله سوم طرح نظام سلامت، امکان انتقال تجهیزات مورد نیاز پزشکان متخصص به کلینیک ها ویژه بیمارستان داده می شود تا پزشک متخصص و فوق تخصص به جای فعالیت در مطب، در کلینیک ویژه فعالیت کند.

بطور کلی اهداف طرح تحول نظام سلامت، دسترسی عادلانه مردم به خدمات ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت، توسعه ، جذب و ماندگاری پزشک متخصص است.

البته بسته های حمایتی در زمین بهداشت در این طرح هنوز اجرایی نشده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط رحیمیان