8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،
معاون سازمان حفاظت محیط زیست از دریافت مجوز اعتباری 5 میلیارد تومانی از دولت خبر داد و گفت: این اعتبار برای پرداخت معوقات حق الکشف محیط بانان که از سال 1390 به بعد پرداخت نشده بود، همچنین پرداخت دیه برای محیط بانانی که حین درگیری ها محکوم به پرداخت دیه شده بودند، تخصیص داده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست ایران، مسئولیت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: 10.6 درصد از عرصه کشور در قالب مناطق چهارگانه؛ اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، پارک های ملی و منطاق حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

مجابی با بیان اینکه این مناطق به لحاظ ارزش اکولوژیکی و اهمیت اکوسیستمی از ارزشمندترین مناطق کشور محسوب می شوند، افزود: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی، این مناطق باید تحت مدیریت سازمان قرار گیرند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: محیط بانان به عنوان حافظان محیط زیست و ضابطین دادگستری، مسئولیت های دشوار و متعددی همچون مشاهده گری تغییرات  به منظور اطلاع رسانی به نهادها و مقام های مافوق و مسئول و اطلاع رسانی به بازدید کنندگان از این مناطق را برعهده دارند و در این راه حتی به دلیل حضور در مناطق، بسیاری مواقع از خانواده و شهر خود نیز دور هستند.

2700 محیط بان برای حفاظت از 10.6 درصد عرصه کشور

وی با اعلام اینکه در حال حاضر برای حفاظت از 10.6 درصد از عرصه کشور، تنها 2700 محیط بان وجود دارد، اظهار داشت: اگرچه این تعداد محیط بان برای حفاظت از این وسعت منطقه ای بسیار کم است اما برای همین تعداد کم نیز نحوه استخدام از تنوع بسیاری برخوردار است، به گونه ای که 1900 محیط بان رسمی و پیمانی هستند و 900 محیط بان به صورت قراردادی خدمت می کنند.

مجابی ضمن ابراز خرسندی از نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه محیط زیست، گفت: یکی از موارد مهمی که در این حوزه مورد توجه جدی رئیس جمهور یازدهم قرار دارد، رسیدگی به وضعیت محیط بانان است زیرا آن ها به دلیل مسئولیت های متعددی که بر عهده دارند در معرض خطرات زیادی قرار می گیرند و از همین رو با گذشت کمتر از یکسال از حضور مدیر جدید در سازمان حفاظت محیط زیست، موضوع تبدیل وضعیت محیط بانان در دستور کار قرار گرفت.

تبدیل وضعیت 410 محیط بان

این مقام مسئول افزود: طی بررسی های صورت گرفته مشخص شد، در میان محیط بانان قراردادی، افرادی از دو سال سابقه خدمت تا 18 سال سابقه خدمت وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از نتیجه بخشی پیگیری های صورت گرفته از معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و جذب موافقت این معاونت برای تبدیل وضعیت 410 محیط بان از قراردادی به پیمانی، این اقدام را از موارد بسیار مهم در افزایش انگیزه محیط بانان در پاسداری از محیط زیست کشور دانست.

پرداخت حق الکشف های معوقه محیط بانان از سال 90

معاون سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از دریافت مجوز اعتباری 5 میلیارد تومانی از دولت خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار برای پرداخت معوقات حق الکشف محیط بانان که از سال 1390 به بعد پرداخت نشده بود، همچنین پرداخت دیه برای محیط بانانی که حین درگیری ها محکوم به پرداخت دیه شده بودند، تخصیص داده شد.

مجابی ارائه آموزش های تخصصی به محیط بانان، همچنین فراهم کردن امکانات مورد نیاز از جمله وسائط نقلیه برای آن ها را از جمله موارد مهم در اجرای بهتر مسئولیت ها از سوی آنان دانست و ابراز امیدواری کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بتواند با استفاده از فضا و نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به موضوع محیط زیست، علاوه بر فائق آمدن بر مشکلات به جایگاه واقعی خود باز گردد.

وی جذب پس از گذراندن دوره محیط بانی در دانشگاه محیط زیست را یکی از شیوه های جذب محیط بانان در آینده اعلام کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 15 شهريور 1393برچسب:تبدیل وضعیت استخدامی محیط بانان ,
ارسال توسط رحیمیان