8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،

آزمون تعیین تكلیف مشمولین ماده ۱۷ قانون الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعیین تكلیف معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۷/۱۰/۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی

وزارت آموزش و پرورش در اجرای تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعیین تكلیف معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۷/۱۰/۸۹ مجلس شورای اسلامی و به منظور تعیین تكلیف افراد مشمول ماده مذكور با رعایت كلیه قوانین و مقررات مربوط و شرایط مندرج در این اطلاعیه اقدام به برگزاری آزمون می نماید:

شرایط عمومی شركت در این آزمون

شركت كنندگان علاوه بر دارا بودن شرایط اختصاصی باید در هنگام ثبت نام دارای كلیه شرایط مصرحه در قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون مدیریت خدمات كشوری و قانون گزینش كه اهم آنها به شرح زیر اعلام می شود باشند:

شرایط عمومی شركت در این آزمون:

  1. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  2. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  3. داشتن تابعیت ایران
  4. داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداكثر ۴۰ سال تمام
  5. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
  6. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  7. نداشتن سابقه محكومیت جزایی موثر
  8. داشتن مدرك تحصیلی معتبر دانشگاهی یا مدارك همتراز معتبر(مورد تایید مراجع قانونی صادر كننده)
  9. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام كاری كه بكارگیری می شوند.

شرایط اختصاصی شركت در این آزمون:

  1. افرادی كه از ۱/۱/۱۳۷۹ به بعد به صورت حق التدریس و یا در سالهای اخیر از طریق شركت های خدماتی حداقل ۱۲ ساعت تدریس در هفته و یكسال تحصیلی با وزارت آموزش و پرورش همكاری آموزشی و پرورشی داشته اند و یا در نهضت سوادآموزی به صورت آموزشیار حداقل در یك دوره خدمت نموده اند و خدمت و همكاری آنها مستمر نبوده است.

تبصره ۱ : احراز همكاری آموزشی و پرورشی این افراد به عهده آموزش و پرورش و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با  گواهی نهضت سوادآموزی خواهد بود.

تبصره ۲ : نیروهای حق التدریس مطابق با ابلاغ آموزش و پرورش مشغول بكار شده و از آموزش و پرورش حق التدریس دریافت كرده باشند و نیروهای شركتی مطابق لیست های موجود در آموزش و پرورش از جمله آموزش و گزینش و ذیحسابیها شناسایی می شوند.

تبصره 3 : كلیه آموزشیاران نهضت سوادآموزی كه مشمول ماده 5 قانون تعیین تكلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش 15/7/1388 نیستند ولی بصورت مستمر با نهضت سوادآموزی همكاری داشته و دارند و همچنین سایر آموزشیارانی كه در حال حاضر شرایط مقرر در ماده 5 قانون فوق را ندارند و با نهضت بصورت مستمر همكاری دارند نیز می توانند در این آزمون شركت نمایند.

بدیهی است در صورت اخذ نصاب لازم، آموزش و پرورش می تواند در صورت نیاز و اخذ مجوز به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش آنها را بكارگیری نماید.

  1. كسب حد نصاب لازم 60 درصد نمره در این آزمون.

تذكر : افراد مشمول این ماده چنانچه در آزمون شركت نكنند و یا درصورت شركت حدنصاب تعیین شده را كسب ننمایند به خدمت آموزشی یا همكاری آموزشی آنها خاتمه داده می شود.

  1. نداشتن مانع قانونی استخدام در دستگاه های دولتی و همچنین نداشتن منع بكارگیری در آموزش و پرورش به موجب آراء مراجع قانونی.
  2. سپردن تعهد رسمی مبنی بر اینكه در صورت بكارگیری (حق التدریس یا استخدام) حداقل به مدت 5 سال در مجتمع های روستایی و مناطق روستایی كه آموزش و پرورش نیاز داشته و اعلام می كند خدمت نماید و در صورت استنكاف مكلف بوده به ازای هر سال عدم ایفای تعهد خسارات وارده مطابق مفاد سند تعهد كه توسط آموزش و پرورش تنظیم می شود به آموزش و پرورش پرداخت نماید.
  3. افرادی كه بر اساس این ماده تعیین تكلیف می شوند آموزش و پرورش بر اساس نیاز خود و برحسب جنسیت و نیاز هر منطقه و برای مناطق روستایی بعد از اخذ مجوز لازم از مراجع ذیصلاح بكارگیری می كند.
  4. این آزمون برای رشته آموزش ابتدایی، آموزش استثنایی و مراقب بهداشت مدارس برای مقطع ابتدایی برگزار می شود و افرادی كه بر اساس اولویت ها تعیین تكلیف می شوند. فقط باید در همان رشته و مقطعی كه آزمون داده اند خدمت كنند.

**تذكرات مهم:

1.       افرادی كه حد نصاب مقرر در آزمون را به دست آورده و دارای اولویت های قانونی می باشند باید در زمان استخدام  نیز دارای شرایط و صلاحیت عمومی باشند.

2.       چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون جذب (حتی پس از قبول نهایی و تعیین اولویت بكارگیری) محرز شود داوطلب اطلاعات و مدارك خلاف واقع داده یا فاقد شرایط مندرج در آگهی این آزمون بوده محروم و قبولی وی كان لم یكن تلقی خواهد شد.

3.       صحت مدارك تحصیلی پذیرفته شدگان در این آزمون توسط آموزش و پرورش از مراجع ذی ربط استعلام و در صورت عدم تآیید، قبولی آنهاكان لم یكن می شود.

شرایط و زمان نحوه ثبت نام:

افراد واجد شرایط می توانند از تاریخ 5/2/1390 لغایت 18/2/1390 با مراجعه به آموزش و پرورش محل خدمت پس از تكمیل فرم مشخصات در صورت تایید آموزش و پرورش نسبت به واریز مبلغ 000/50 ریال به حساب 31-1245 درآمدهای اختصاصی نزد بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران ( قابل پرداخت در كلیه شعب بانك ملی) به عنوان حق شركت در آزمون اقدام با مراجعه حضوری به اداره كل آموزش و پرورش استان نسبت به شركت در آزمون اقدام نمایند.

تذكر: وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد، ضروری است داوطلبان پس از اطلاع كامل از شرایط ثبت نام در خصوص واریز وجه اقدام نمایند.

مدارك لازم:

1.       دو قطعه عكس 4*3

2.       كپی شناسنامه و كارت ملی همراه با اصل

3.       كارت پایان خدمت (قطعی) یا معافیت دائم برای آقایان

4.       تصویر و اصل مدرك فارق التحصیلی ، گواهی های انجام كار تایید شده حسب مورد توسط ادارات محل خدمت یا نهضت سواد آموزی

نحوه احتساب نمره و اولویت بندی:

1.       افراد شركت كننده در آزمون باید حداقل 60 درصد نمره آزمون كتبی را كسب نماید.

2.       در صورت كسب این نصاب به ازای هر سال خدمت آموزشی یا همكاری آموزشی كه حداقل 12ساعت تدریس در هفته برای نیروهای حق التدریس و خرید خدمات آموزشی و دو دوره سوادآموزی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی كه به طور كامل در یكسال تحصیلی انجام گرفته باشد 5 امتیاز و حداكثر تا 30 امتیاز محاسبه می شود.

3.       نتیحه آزمون كتبی حداكثر 70 امتیاز است و حداكثر امتیاز به كسی داده می شود كه بالاترین نمره در این آزمون را بدست آورده باشد.

4.       در صورت داشتن حد نصاب لازم مجموع امتیاز آزمون و امتیاز خدمت آموزشی یا همكاری آموزشی مبنای اولویت بكارگیری خواهد بود.

 

مواد آزمون:

1.       زبان و ادبیات فارسی

2.       قرآن و معارف اسلامی

3.       تكنولوژی آموزشی

4.       ریشه های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه

5.       روانشناسی تربیتی

6.       تعلیم و تربیت اسلامی

7.       اصول و روش های فنون تدریس

8.       سنجش و ارزشیابی

تبصره 1 : سوالات آزمون چهارگزینه ای است و بدون مصاحبه مبنای تصمیم گیری خواهد بود و نمره منفی نیز لحاظ خواهد شد.

تبصره 2 : اقلیت های دینی از پاسخگویی به سوالات قرآن و معارف اسلامی معاف بوده و نمره آن در سایر مواد آزمون توزیع می شود.

تیصره 3 : برای رشته های مورد نیاز آموزش ابتدایی ، استثنایی و مراقب بهداشت 20 سوال تخصصی به ترتیب از (بررسی كتب دوره ابتدایی ، شناخت كودكان استثنایی ، بهداشت عمومی)

تبصره : منابع سوالات این آزمون در حد سرفصل های كتب مراكز تربیت معلم طراحی خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون:

زمان برگزاری آزمون روز جمعه مورخ 3/4/1390 می باشد كه ساعت برگزاری و سایر اطلاعات مورد نیاز توسط آموزش و پرورش استان به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط رحیمیان