8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،

جروبحث طولانی نمایندگان درباره حق التدریسی ها
به گزارش خبرآنلاین، قسیم عثمانی که از طراحان این طرح بود در سخنان خود به رسیدگی به وضعیت حق التدریسی ها اشاره کرد ، اماعباسپور رئیس کمیسیون آموزش مجلس مخالفت با ۲ فوریت این طرح بود و آن را این باعث به هم ریخته شدن سیستم آموزش و پرورش می دانست با بیان اینکه برخی معلمان حق التدریس در هفته تنها ۶ ساعت تدریس می کنند، افزود: این افراد در طول سه ماه تابستان نیز ارتباطی با آموزش و پرورش ندارند، پس چرا باید یک سال از خدمت آنها به عنوان بازنشستگی در نظر گرفته شود.

وی افزود: در حالی که معلمان رسمی در هفته قریب به ۲۱ ساعت تدریس دارند، برخی معلمان حق التدریس ۲۸ ساعت در هفته به تدریس می پردازند و بنابراین چگونه می توان با چنین شرایطی، یک سال از خدمت کسانی را که در هفته ۶ ساعت تدریس داشته اند، به عنوان بازنشستگی منظور کنیم.

عباسپور با بیان این که دو فوریت این طرح هیچ ضرورتی ندارد، تصریح کرد: این طرح باید در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و نیاز به کار کارشناسی دارد زیرا با تصویب آن حقوق بسیاری از بین می رود.

وی ادامه داد: ما قانون را برای ایجاد عدالت وضع می کنیم و این طرح نیز باید در فرصت مناسب بررسی شود و با همکاری وزارت آموزش و پرورش آمارها جمع آوری شود تا نه دولت متضرر شود، نه سازمان بازنشستگی و نه افراد. در حالی که با تصویب ۲ فوریت این طرح، از فردا باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و در صورت قانونی شدن، معلمان حق التدریس که ۲۸ ساعت در هفته، در نقاط محروم تدریس می کنند و در طول سه ماه تابستان هم با وزارت آموزش و پرورش ارتباط دارند، با خود احساس بی عدالتی خواهند کرد.

 در ادامه محمد قسیم عثمانی طی تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده ۷۷ آیین‌نامه، گفت:  عباسپور در هنگام مخالفت با دو فوریت طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدام در آموزش و پرورش از دفاع من در مورد اهمیت این طرح اظهار تعجب کرد که این یک توهین است.

وی که می گفت عباسپور همیشه مخالف روشن شدن وضعیت حق‌التدریسی‌هاست،ادامه داد: اگر دو فوریت از طرح گرفته شود، عملا از خاصیت می‌افتد.

در ادامه سید"محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه رابر عهده داشت درپاسخ به عثمانی، گفت: تذکر شما وارد نیست، عباسپور با توضیحاتی که داد قصد توهین به همکار خود را نداشت.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت  دیگر نماینده ای بود که در مخالفت با فوریت طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق التدریس استخدامی در آموزش و پرورش، گفت: توضیحات رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نواقص طرح کافی بود و انتظار می رفت که طراحان از نظر خود برگردند.

وی با بیان این که مشکلات نیروهای آموزش و پرورش فقط محدود به معلمان حق التدریس نمی‌شود، تصریح کرد: هم اکنون معلمان پیش دبستانی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای قراردادی و خرید خدمت نیز مشکلات عدیده ای دارند که باید به همگی آنها به صورت یکجا و کارشناسی شده رسیدگی کرد.

وی با اشاره به مخالفت اکثر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با طرح یاد شده، افزود: اکثر طرح هایی که با هدف رفع مشکلات فرهنگیان تهیه می شوند کار کارشناسی دقیقی روی آنها صورت نمی گیرد؛ بنابراین به جای تعجیل در ارائه طرح های این چنینی اقدامی کامل و جامع انجام شود.

 در ادامه بررسی دو فوریت طرح احتساب سابقه حق‌التدریسی معلمان مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه این معامان با الا به نقاط دور افتاده سفر می کردند تا تدریس کنند خطاب به نمایندگان گفت:برای آنکه دولت بامشکل منبع مالی روبه‌رو نشود و مطابق با اصل ۱۷۵قانون اساسی، دراین طرح در نظر گرفته شد تا معلمانی که سابقه حق‌التدریس دارند پس از استخدام در آموزش و پرورش، سال‌های حق‌التدریس آنها جزو سابقه کاریشان قرار گیرد و حق بیمه این سال‌ها را خودشان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: همچنین در تبصره ۴۵ ماده واحده این طرح مدت خدمت حق‌التدریس را برعهده آموزش و پرورش قرار دادیم تا نگرانی در این زمینه ایجاد نشود.

عضو کمیسیون عمران از نمایندگان خواست با رای بالا به این طرح و فوریت آن به معلمان حق‌التدریسی که در شرایط سخت به روستاهای دوردست می‌رفتند کمک کنند.

در نهایت بعد از رای گیری حتی یک فوریت  این طرح رای نیاورد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 13 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط رحیمیان