8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،

الف – شرایط داوطلبان استخدام

 

۱- شرایط عـمومی :۱-۱- تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران و متدین به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور.

 

۱-۲- عدم سوء پیشینه کیفری.

 

۱-۳- داشتن تندرستی و توانایی کامل جسمانی به تأیید سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت (طب صنعتی).

 

۱-۴- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم در زمان ثبت نام.

 

۱-‎۵- عدم اشتغال و تعهد به کار به صورت پیمانی، آزمایشی و رسمی در سازمانها و موسسات دولتی و مراکز وابسته به آن و همچنین عدم استخدام بصورت پیمانی یا رسمی در شرکت‌های تابعه صنعت نفت (شرکت ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی‌و شرکتهای فرعی آنها).

 

۲- شـرایط سـن :

 

حداکثر سن مجاز داوطلبان در مقطع کاردانی۲۶ سال (متولدین ۱/۱/۶۴ و به بعد)، مقطع کارشناسی ۳۰ سال (متولدین ۱/۱/۶۰ و به بعد) و مقطع کارشناسی ارشد ۳۴ سال (متولدین ۱/۱/۵۶ و به بعد)می باشد.

 

۲-۱- مدت زمان خدمت سربازی به حداکثر سن داوطلبان افزوده می شود.

 

۲-۲- سابقه کار خارج از صنعت نفت افرادی که تجربه کاری مفید و مرتبط با شغل مورد نیاز دارند در صورت ارائه مدارک لازم و گواهی پرداخت حق بیمه بابت سوابق مذکور، تا ۵ سال به حداکثر سن اضافه می گردد.

 

۲-۳- مدت سابقه کار داوطلبانی که تجربه کاری در مناطق تابعه صنعت نفت را داشته باشند و یا بصورت قرارداد تمام وقت براساس ضوابط مصوب در صنعت نفت شاغل باشند، در صورت پرداخت حق بیمه در مدت سابقه کار به حداکثر سن اضافه می گردد.

 

۲-۴- شرط حداکثر سن در مورد ایثارگران براساس قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان استخدام مصوب ۲۲/۲/۷۱ مجلس شورای اسلامی با رعایت موارد ذیل افزایش می یابد:

 

الف- داوطلبانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به طور داوطلبانه خدمت نموده اند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب دراثر مجروحیت.

 

ب- داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروههای ضد انقلاب درآمده اند، به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری یا استراحت پزشکی در اثر مجروحیت در جبهه‌های نبرد یا دوران اسارت.

 

ج- افراد خانواده شهدا (همسر، فرزندان، پدر و مادر، برادر و خواهر)، جانبازان (فرد جانباز) و همسر و فرزندان جانبازان از کار افتاده کلی و مشمولین بند “ب” فوق حداکثر به میزان ۵ سال.

 

۲-۵- شرط حداکثر سن برای داوطلبان بومی تا سه سال قابل افزایش است.

 

۲-۶- کارمندان رسمی صنعت نفت که متقاضی تعدیل مدرک تحصیلی می باشند از شرط سنی معاف هستند.

 
با رعایت موارد فوق الذکر، تحت هیچ شرایطی حداکثر سن برای داوطلبان دارای مدرک کاردانی نباید از ۳۲ سال و برای کارشناسی و کارشناسی ارشد از ۴۰ سال بیشتر باشد.
 
تعریف بومی برای داوطلبان خدمت در شرکت ملی نفت ایران: در این آزمون بومی به داوطلبانی اطلاق می‌گردد که محل تولد یا محل اخذ مدرک تحصیلی دیپلم آنان یکی از شهرها و مناطق استانهای خوزستان، بوشهر، فارس (به غیر از شیراز)، کرمانشاه، خراسان رضوی (به غیر از مشهد)، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، لرستان، ایلام و مازندران باشد.
تعریف بومی برای داوطلبان خدمت در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران: در این آزمون بومی به داوطلبانی اطلاق می‌گردد که محل تولد یا محل اخذ مدرک تحصیلی دیپلم آنان یکی از شهرها و مناطق استانهای مرکزی، هرمزگان، خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی (به غیر از تبریز) باشد
 

تذکر  : لازم به ذکر است امتیازات بومی صرفاً به داوطلبانی تعلق می گیرد که رشته و گرایش تحصیلی ایشان در استان مربوطه مورد نیاز باشد.

 

۳- شـرایط مـعدل :
حداقل معدل برای داوطلبان با مدارک تحصیلی کاردانی و کارشناسی ۱۳ و مقطع کارشناسی ارشد ۱۵ می باشد.

 

۳-۱- به داوطلبان بومی در مقطع کاردانی یک نمره و در مقطع کارشناسی نیم نمره در شرط معدل تقلیل داده خواهد شد. تذکر ۱ : لازم افرادی که از مزایای این بند بهره‏مند می‏گردند حق استفاده از مزایای سایر بندهای شرط معدل را ندارند.

 

۳-۲- براساس قانون تسهیلات استخدامی ویژه فرزندان شاهد مصوب ۲۲/۳/۸۰ مجلس شورای اسلامی رعایت حداقل شرط معدل برای فرزندان شاهد داوطلب استخدام الزامی نمی باشد.
تذکر ۲ : افراد بومی که از امتیازات بومی بهره مند می شوند ملزم به ارائه تعهد محضری مبنی بر ۱۰ سال خدمت در منطقه مورد اشتغال می باشند.

 

۳-۳- به داوطلبان شاغل که به هنگام ثبت نام بصورت قراردادی تمام وقت (مدت معین) حسب ضوابط مصوب وزارت نفت در شرکت‌های تابعه صنعت نفت شاغل باشند به ازای هر سال سابقه خدمت در صنعت نفت ۲/۰ نمره و حداکثر یک نمره در شرط معدل آنان تقلیل داده می شود.
تذکر ۳ : داوطلبانی که از این بند استفاده می نمایند حق استفاده از سایر بندهای شرط معدل را ندارند.

 

۳-۴- فارغ‏التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران، صنعتی اصفهان، تربیت مدرس، شیراز، علم و صنعت، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه صنعت نفت صرفاً در رشته‌های فنی با تقلیل یک نمره در شرط معدل می‌توانند در آزمون استخدامی‌شرکت نمایند.

 

۳-۵- کارکنان رسمی صنعت نفت که متقاضی تعدیل مدرک می باشند می‏بایست حداقل شرط معدل مورد پذیرش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دارا باشند.

 

۳-۶- شرط معدل برای فرزندان کارکنان صنعت نفت شامل جانباز (۲۵ درصد و به بالا) و آزاده (اعم از شاغل، بازنشسته، فوت شده و یا از کار افتاده) که داوطلب استخدام می باشند برای مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی به حداقل ۱۲ و کارشناسی ارشد به حداقل ۱۴ کاهش می یابد.

 
در هر حال حداقل معدل با مراعات تبصره‌های فوق نبایستی برای مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی از ۱۲ و کارشناسی ارشد از ۱۴ کمتر باشد.
 

۴ – شرایط مدرک تحصیلی :

 

۴-۱- مدارک دانشگاهی کسانی برای شرکت در آزمونهای استخدامی قابل قبول است (داوطلبان استخدام و متقاضیان تعدیل مدرک) که از لحاظ ارزش علمی، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

 

۴-۲- دارا بودن مدرک تحصیلی و یا گواهی فراغت از تحصیل که در آن مقطع، رشته و گرایش تحصیلی، معدل و تاریخ فراغت از تحصیل ذکر شده باشد (گواهی تحصیلی یا لغو معافیت تحصیلی صادره برای حوزه نظام وظیفه مورد پذیرش نخواهد بود).

 

۴-۳- تأیید مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دفتر امور فارغ التحصیلان سازمان مرکزی آن دانشگاه و فارغ التحصیلان خارج از کشور از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری الزامی است.

 

۴-۴- مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور می بایست از طریق سازمان مرکزی پیام نور و با ذکر معدل کل صادر گردیده باشد.

 

۴-۵- ارائه ارزشنامه مدرک تحصیلی مأخوذه از خارج از کشور صادره توسط اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای فارغ التحصیلان دانشگاههای خارج از کشور الزامی است.

 

۴-۶- مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی صرفاً پس از گذراندن آزمون جامع آن دانشگاه توسط داوطلبان قابل قبول خواهد بود.
تذکر ۱ : داوطلبان استخدام می بایست با آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده در آزمون‌های استخدامی شرکت نمایند. بدیهی است در صورتیکه در هر یک از مراحل استخدام مشخص شود داوطلب دارای مدرک تحصیلی بالاتر( با تاریخ اخذ قبل از آزمون کتبی) بوده ادامه سایر اقدامات مربوط به جذب متوقف و موضوع استخدام وی منتفی خواهد شد.
تذکر ۲ : مدارک داوطلبانی که تاریخ فراغت از تحصیل یا تاریخ پایان خدمت نظام و یا کارت معافیت دائم آنان بعد از تاریخ ۳۱/۶/۹۰ باشد به هیچ عنوان مورد پذیرش قرار نمی گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط رحیمیان